Politikk og overordnede mål for kvalitet og miljø
Kvalitetspolitikk:
- Kvalitet og pålitelighet skal prege hele vår virksomhet, både når det gjelder produkter, tjenester, mennesker og vår måte å arbeide på.
- De grunnleggende verdiene skal gjennomsyre organisasjonen og derved all aktivitet og kommunikasjon internt og eksternt
- Vi skal søke å oppfylle de til enhver tid gjeldende krav, lover og forskrifter som er fastsatt for vår virksomhet.
- Vi skal søke å fastlegge og oppfylle kundens krav med sikte på økt kundetilfredshet
- Ledelsen skal jevnlig kommunisere kvalitetspolitikken overfor medarbeiderne
- Gjennom målrettet tiltak innarbeidet i den daglige drift skal vi fremme aktivt og kontinuerlig forbedringsarbeid
Politikk for ytre miljø:
Bedriften skal være bevisst hvilken miljøpåvirkning virksomhetens aktiviteter, tjenester og produkter har, og jobbe kontinuerlig med forbedringsarbeid.
Vi skal:
- Tilfredsstille myndighetenes miljøkrav
- Gjøre gode, miljøvennlige valg i gjennomføring av våre arbeidsprosesser
- Velge ressurser som medfører minst mulig negativ miljøpåvirkning
- Ha kontroll med miljøaspekter hos leverandører og andre samarbeidspartnere
- Informere om bedriftens miljøaspekter på en åpen og faktabasert måte
Overordnede mål innen kvalitet
- I vår butikk skal kundene skal alltid kjenne seg velkommen, oppleve høy servicegrad, effektiv ekspedisjon og en ellers en god totalopplevelse.
- Våre oppdrag ute med installasjoner og service skal for kunden oppleves punktlig og på et faglig høyt nivå
Overordnede mål innen ytre miljø
- Vi skal ta miljøhensyn i aktiviteter, prosjekter og anskaffelser
- Vi skal ikke forurense luft, jord eller vann direkte
- Vi skal produsere minst mulig avfall og sortere mest mulig av det som er
- Vi skal vi ha det pent, rent og ryddig rundt oss, gjelder også digitalt
Generelt
Kvalitetspolitikken gjelder på alle nivåer i selskapet. Alt vi leverer skal oppfylle, eller helst overgå kundens forventning.
Karl Jensen AS’ kvalitetspolitikk er formulert av ledelsen og uttrykker den over-ordnede hensikt og ambisjonsnivå når det gjelder kvalitet, og ledelsens forpliktelser i denne sammenhengen. Kvalitetspolitikken legger føringer for medarbeidernes holdninger og adferd, og er en rettesnor for hvordan vi driver virksomheten for å nå forretningsmessige mål.
Karl Jensen AS’ ledelse forplikter seg til å formidle korrekt informasjon, opplæring og motivasjon til de ansatte for å gi et best mulig grunnlag for forståelse, aksept, implementering og vedlikehold av Styringssystemet. Styringssystemet skal være det viktigste verktøyet i forhold til forbedringsprosesser på alle nivåer i Karl Jensen AS. Alle ledd i Karl Jensen AS skal være kjent med kvalitetsstyringssystemets innhold og de krav og forventninger kundene har grunn til å ha til selskapet.